Pazarda Başarının Altın Anahtarı: Pazarlama, Ürününüzü Doğru Tanıtın, Yorumları Yanıtlayın
Alışverişlerin %86’sı internet üzerinden yapılırken, pazar yeri yönetimi hiç olmadığı kadar değerli hale geldi. Digital Exchange Pazaryeri Yönetim Ekibi markalara “Önce pazarlama ile başlayın, sonra ürünü iyi kataloglayın, lojistikte yorumları yönetin ve sorunları çözün” derken Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, “Altın anahtarı yakalamak” dedi. e-ticaret ve e-ihracatta başarı birkaç altındır. kuralına uymakla mümkündür. Pazara doğru ürünü koyan ve kendini iyi ifade eden markalar bu anahtarla milyon dolarlık ciroların kapısını aralıyor.”
Günümüzde markaların işlerini, hizmetlerini tanıttığı ve sattığı yerlerin başında sosyal medya gelmektedir. Facebook, TikTok, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn, VK, Snapchat ve diğer sosyal medya kanalları, 4.5 milyar kullanıcı eşiğini aşmakla birlikte gezegendeki en büyük pazar yeridir. Beğendiğiniz bir eser üzerindeki linke tıklayarak pazar yerine ulaşmak ve alışverişinizi tamamlamak için bir iki küçük işlem yapmanız yeterli. Ayrıca Amazon, Alibaba, eBay, Flipkart, JingDong gibi birçok ülkenin yanı sıra Hepsiburada, Trendyol, N11.com, Çiçeksepeti ve Morhipo gibi birçok iç pazar yeri bulunmaktadır. Hem e-ihracat yapmak isteyen hem de e-ticarette başarı elde etmeyi planlayan markalar, başta pazarlama harcamaları olmak üzere pazar başarılarını artırmak için büyük bütçeler, zaman ve insan kaynağı harcıyorlar. Peki bir pazaryeri yöneticisinin altın kural seti nedir? Markaların dikkat ettiği noktalar ne olursa olsun pazaryerleri için değerli bir başarı sağlayabilir. Influencer, sosyal medya ve affiliate pazarlamanın yanı sıra 120’den fazla ülkede markaların pazaryeri yönetimini üstlenerek bu alanda paha biçilmez bir deneyim kazanmış olan Digital Exchange’in uzman ekibi, markalara pazaryerleri hakkında servet değerinde teklifler vermiştir.
Pazar Yerine Davet için Doğru Pazarlama
Dünya her geçen gün daha da dijitalleşirken, tüm alışveriş alışkanlıkları da buna bağlı olarak değişiyor. Artık market alışverişinden bahçe mobilyasına, ev boyasından tatil çadırına kadar aklınıza gelebilecek her türlü eseri online olarak satın alıyoruz. Pazaryerlerinde alışveriş yapma alışkanlığının toplam tüketicilerin yüzde 86’sı tarafından gerçekleştirildiğini hatırlatan Digital Exchange Pazaryeri Yönetim Grubu, markaların önce pazarlama ile başlaması gerektiğini söyledi. Alışveriş alışkanlıkları kadar pazaryerlerindeki rekabetin de yüksek olduğunu belirten Digital Exchange Pazaryeri Yönetim Grubu şu bilgileri verdi: “Pazar yeri yönetimi bir bütünlüktür. İş pazarlama ile başlar. Firmanın adını duyurmak, prestijini artırmak, bilinirliğini artırmak ve yapılan çalışmaları tanıtmak amacıyla pazarlama yapabilirsiniz. Birden fazla hedefi olan tek bir kampanya da düzenlenebilir. Ancak çoğunlukla markalar promosyon bütçelerinin satışa dönüştürülmesini istiyor. Tüketiciyi pazara çağırmak için kampanyalar başlatılır. Yani pazarlama yapılırken amaç eserin satılması ise o zaman pazaryerine davetin açık ve anlaşılır olduğu, bunun teknik bir arıza ya da problem yaşanmadan kolayca yaşanabileceği bir pazarlama faaliyeti seçilmelidir. Bu nedenle pazarlama için kurum içi profesyonellerle değil, pazarlama konusunda uzmanlaşmış gruplarla çalışmak gerekiyor.”
Influencer’ı Ayarlayın, Kampanyanızı Düzenleyin
Bu pazarlama faaliyeti hakkında ipuçları paylaşan Digital Exchange ekibi aşağıdaki listeyi sağladı:
- Hedef kitle belirlenmelidir.
- Hedef kitleye uygun influencer seçilmelidir.
- Bütçe çalışması influencer ile gerçek anlamda yapılmalıdır. Performansa dayalı ödeme işi, en ideali eserin satışından pay verecek şekilde yapılmalıdır.
- Mal ve hizmetin satıldığı pazar yeri, bu iş ve hizmete uygun bir biçimde yeniden belirlenmelidir. Tüm sosyal medya kanalları birebir çalışma için geçerli olmayabilir, bu nedenle markalar gençlerin daha çok TikTok ve Instagram’da, orta yaş ve üzeri kişilerin ise Facebook ve YouTube’da olduğunu bilmelidir. Kampanya saatleri, hedef kitlenin sisteme girişinin yoğun olduğu zamanlarda da seçilmelidir.
- Pazar yerindeki alışveriş deneyiminin pazarlama faaliyetleri, eserin satışından kullanıma ve gerekirse geri dönüşüne kadar tüm aşamaları tüketici ile paylaşılacak şekilde yürütülmelidir.
Ürünü en açık ve yeterli şekilde açıklayan kazanır.
Pazarlama aşamasından sonra piyasaya çekilen tüketici ile ilgili birçok adımın atılması gerektiğine dikkat çeken Digital Exchange Pazaryeri Yönetim Ekibi, “Pazarlama faaliyetleri ile tüketiciyi pazara çeken markaların ödev listeleri oldukça fazla. . Çünkü bugün piyasada internetten alışverişin ilk ortaya çıktığı 2000’li yılların başındaki tüketici kitlesi değil, bilinçli bir topluluk var. Öncelikle markanızdan alışveriş yapmaya karar verirken mutlaka 2 adet sanat eseri görseli izler, birkaç Influencer’ın kampanyalarını takip eder ve sonunda pazaryerine ulaşır. Bu nedenle markalar pazaryerlerinde çalışmalarını sergilemekte;
- İşin tanımını açık ve özlü bir şekilde yazmalıdır.
- Profesyoneller tarafından yapılmış fotoğraf ve görselleri yayınlayın.
- Ürün özelliklerinin dünya çapındaki tüm unsurları listelenmelidir.
- Kullanım kılavuzu hazırlamak için her düzeyde görsellerle desteklenmelidir.
Bu aşamaların her biri profesyonel bir grup çalışması gerektirir. Eserin açıklamasını yazabilmek için pazarlama eğitimi ve bilgisi olan bir metin yazarı ile çalışmak gerekir.
Ürün görselleri ve görselleri oluşturulurken görünürlüğe öncelik verilmesinin yanı sıra eser hakkında doğru bilgiyi sağlayacak ve hatta raftaki inceleme süreçlerini tüketiciye yaşatacak açıklık ve objektiflik ile çalışmalar yapılmalıdır. Eserin çarşıdaki muadillerinden ve benzerlerinden farklı olan kısımları hem yazı hem de resim kullanılarak profesyonelce belirtilmelidir.”
Yorumları Yönetmeyi Unutmayın
Pazaryerinde yorum yönetiminin farklı bir profesyonel çaba gerektirdiğini belirten Digital Exchange ekibi, “Yorumlar, ürünün ve satıcının kaderini neredeyse belirleyen, doğrudan tüketici deneyimine dayalı sübjektif görüşlerden oluşuyor. Burada olumlu ve olumsuz yorumlar bir arada bulunur. Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmanın yollarından biri de yorumlarda yer alan şikayet, dilek ve önerilere en hızlı şekilde yanıt vermek ve tüketiciye kendisini özel hissettirmektir. Bu yapılırsa Pazaryeri yönetiminde önemli bir adım daha atılmış olacak.”
Lojistik Pazarlama Kadar Önemlidir
Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, pazaryeri yönetiminde işin pazarlama, ürün tanıtımı ve reklamla bitmediğini hatırlatarak, “Günümüzde lojistik ve satış sonrası hizmetler de Pazaryeri Yönetimi alanına giriyor.” Satılan ürünün zamanında ve eksiksiz teslim edilmesini sağlayacak bir kargo ağının kurulması gerektiğini belirten Pamuk, iadeler için de faturalama süreçlerinin eksiksiz ve eksiksiz yerine getirilmesinin profesyonel bir pazar yeri yönetim unsuru olduğunu belirtti.
Rakibini Analiz Etmenin Kârlı Faydası
Online mecrada pazar yeri açan veya açmayı düşünen markaların e-ticaret ve e-ihracattan değerli bir pay elde etmek istediklerinin altını çizen Emrah Pamuk, “Pazar yeri açmaya karar verdiniz. Pazarlama yaptınız, pazar yeri için tüm mesleki hazırlıklarınızı yaptınız. Tüketiciyle tanışma zamanı. Markalar, keyifli bir tüketici deneyiminin birden fazla müşterinin sizi tercih etmesini sağlayacağını bilmelidir. Bu nedenle rakip analizinizi yeterli düzeyde gerçekleştirin. Rakibinizin çok yeterli bir kampanyası olabilir ama pazar yeri yönetimi kötüyse tüketiciyi oradan almalısınız. Gördüğünüz gibi e-ticaret ve e-ihracatın birçok ayağı var. Bunları tamamen meslek grupları ile yerine getirmek mümkündür. Deneyimlerimiz, pazarı tüm bu pazarlama unsurlarıyla uyum içinde yöneten markaların kısa sürede değerli gelirler elde ettiğini ve büyüdüğünü göstermektedir. E-ticaret ve e-ihracatta başarının altın anahtarını yakalamak birkaç altın kurala uymakla mümkündür. Doğru işi piyasaya süren ve kendini çok iyi ifade eden markalar bu anahtarla milyon dolarlık ciroların kapısını aralıyor.” söz konusu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı